5 דברים שאסור לומר למשקיעים

פורסם ב - 19.6.2013 , 13:15
ע"י - צוות AppGate






יזמים רבים מגיעים בתחושה כי הרעיון שלהם הוא הדבר הבא שיסחוף את העולם, שזה טוב מצד אחד כי הם נותנים את כל כולם ברעיון אך מצד שני הם סבורים כי פשוט 'כולם ירצו' להשתמש במוצר שלהם. משקיעים רבים סבורים כי הטענה ש'כולם ירצו' להשתמש במוצר מגיעה מחוסר הבנה בסיסי של איתור קהל היעד של המוצר. לא קיים מוצר אשר 'כולם' רוצים אותו, לצרכנים יש עדיפויות שונות כמו שאדם בלי יכולת כלכלית לא ירכוש מכונית יוקרה, לכן מכוניות יוקרה לא משווקות את מכוניותיהם לקהל אשר אינו בעל יכולת כלכלית אמידה.

יוזרי, יוזרים, יוזרים...

מעל 90% מחברות סטארטאפ בתחילת דרכם לא מצליחות לגייס את כמות המשתמשים המסיבית הראשונה. כל יום עולות לחנויות האפליקציות AppStore ו Google Play אלפי אפליקציות חדשות אשר לכולם יש את החזון לגרוף מיליוני משתמשים ולהפוך לדבר החם הבא. אך בין זה לבין המציאות יש הבדל גדול, בתחילת הדרך רצוי להתמקש על גיוס משתמשים איכותיים כמה שיותר עבור האפליקציה שלכם ולא לחשוב על איך מגיעים ליצירת רווחים משמעותיים לפחות בהתחלה, חברה ללא בסיס משתמשים נרחב שמשתמש בשירותיה לא תוכל להמשיך ולהתקיים.

תחרות או רעיונות דומים..

יש משפט שאומר 'רעיון טוב חושבים עליו עוד 100 רעיון מעולה חושבים עליו עוד 1000' לכן תהיו בטוחים שאם כרגע חשבתם על רעיון יצירתי אשר יכול לשנות סידרי עולם, סביר להניח כי עוד מישהו בעולם חושב עליו ומזהה את ההזדמנות הזו. לכן במקום לומר למשקיע כמה הרעיון שלכם ייחודי ולא קיים בשום מקום ספרו לו למה אתם תצליחו מבין כל אילו אשר חושבים על הרעיון, איך תיישמו את הרעיון בצורה הטובה ביותר ועד כמה אתם מכירים את נקודות הטורפה של המתחרים שלכם. קחו לדוגמא את אפליקציית Waze שלמרות הרעיון הגאוני שלהם ליצור תוכנת ניווט חברתית היא הבינה טוב מאוד שהיתרון המשתמעותי שלה הוא בהורדה חינמית של האפליקציה, לעומת מתחרות רבות בשוק אשר מכרו את תוכנת הניווט שלה בעשרות שקלים או דולרים.

תשקיע אם אתה רוצה שישקיעו בך!

יזמים רבים מאחלים להשקעה גבוהה וכך להקים את החברה שלהם, אך משקיעים נרתעים מיזם אשר מגיע עם רעיון וחזון אך לא מוכן להשקיע אפילו בכדי פיתוח התחלתי של הרעיון. יזמים מגיעים למשקיע בכדי שישקיע בחזון מסויים, זוהי השקעה בסיכון גבוה, המשקיע מצידו אומר אם היזם רוצה שאשקיע בו אני רוצה לראות נכונות והשקעה גם מצידו שהרי אם הוא לא מוכן להשקיע על גרסת בטא או אבטיפוס למה שאני אשקיע בו מיליוני דולרים?

גיוס עובדים לחברה על פי יכולת...

משקיעים רבים מצפים כי לחברה יגוייסו עובדים לפי יכולתם המקצועית ולא לפי היכרות עם היזם, העדפת קרובי משפחה וחברים נתפסת כלא מקצועית ומגדילה משמעותית את הסיכון העיסקי. לכן בחירת עובדי הקבלן והעובדים במשרד יבחרו לפי מקצועיותם ולא לפי קרבתם ליזם.

כמובן שלאחר כל זה יש צורך להגיע עם תוכנית עיסקית ריאלית ומפורטת הכוללת בדיקת שוק קהל היעד ושוק המתחרים לחברה שלך! בנוסף לתוכנית עיסקית עדיף ליצור רישום פטנט או רישום הקניין שלכם על מנת שיהיה לכם סוג של 'נכס' להציג למשקיע. קחו לדוגמא שוב את חברת Waze אשר גוגל קנו אותם בכדי לשים יד על סל הפטנטים שלהם ולא עבור שום דבר אחר, הרחבה על סל הפטנטים של Waze.













AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.