נמכר! - Waze עשתה היסטוריה והפכה לאפליקציה היקרה בעולם

פורסם ב - 12.6.2013 , 15:5
ע"י - צוות AppGate

Google, ענקית האינטרנט מארה'ב הפכה לבעליה הרישמיים של אפליקציית הניווט הישראלית Waze, סכום הרכישה עומד על כ 1.1 מיליארד דולר! כאשר 1.03 מיליארד יועברו למשקיעים שעד כה השקיעו 67 מיליון דולר ב Waze, ועוד 100 מיליון דולר יועברו כתוכנית תגמולים למנהלי החברה ובעלי האופציות.

בתוך חמש שנים הפכה החברה הישראלית מרעננה לאחת מאפליקציות הניווט הפופולאריות בעולם שכיום הורדה כבר למעלה מ 50 מיליון פעמים לטלפונים סלולאריים שונים. Waze הטביע את חותמה בשוק הניווט מאחר שהייתה אפליקציית הניווט החינמית הראשונה וגרמה למתחרותיה כמו iGo וטלמאפ להוריד מחירים משמעותית ואף להפוך לחינמיות גם כן.

'כדי להפוך את עולם התחבורה לחכם יותר, אנחנו נרגשים להודיע על כך שסגרנו את הרכישה של הקהילה הגדלה הזו של נהגים שטרודים מאוד בעניין התנועה שמסביבם, ושעובדים יחד עם Waze בדרך כל יום לעבודה וממנה. הצוות של החברה יישאר בישראל ויעבוד בנפרד לעת עתה. אנחנו נרגשים מהאפשרות לחזק את היכולות של המפות של גוגל עם עדכונים בזמן אמת שמיוצרים על ידי Waze, ולחזק את Waze עם היכולות של גוגל'.






Waze הגיעה למשא ומתן עם גוגל עם דרישות בסיסיות שבעבר הפילו את העיסקה עם פייסבוק כך שדבר לא עמד בפניהם גם הפעם, פעילות Waze תישאר בישראל, על גוגל נאסר לפטר אף אחד מעובדי החברה וסכום הרכישה של כמיליארד ומאה מיליון דולר יעבור במזומן! שלא כמו אינסטגרם שהרכישה בוצעה מחציתה במזומן ומחציתה במניות.

גוגל זירזה את המשא ומתן בעיקר על מנת להטמיע את מערכת Waze במערכת ההפעלה החדשה שתוצג בעוד מספר חודשים בזמן החגיגות של חמש השנים לאנדרואיד ותיקרא 'פאי לימון', הטמעת Waze בתוך מערכת האנדרואיד תאפשר לגוגל להיות מעודכנת, מהירה ומדוייקת יותר.

אז למה גוגל כל כך מיהרו לרכוש את גוגל?

גוגל לא ממש צריכה את 50 מיליון המשתמשים של Waze הסיבה העיקרית בגללה קונים חברות, גוגל רוכשת את Waze בעקבות שתי סיבות עיקריות, הראשונה היא שיטת המיפוי שנעשית באופן ייחודי על ידי המשתמשים בלבד, רכב אשר נוסע במקום ללא סימון 'מקליט' את הדרך ומשתמשים נוספים מוסיפים את שמות הרחובות באופן עצמאי.

סיבה נוספת בגללה Google מוכנה להוציא מיליארד דולר במזומן הוא מספר פטנטים בתחום הניווט אותם היא מחזיקה. בין הפטנטים שרשמה Waze ניתן למצוא מערכת ליצירת מפות על ידי מכשירים ניידים בדרכים. מערכת זו כוללת הן את האפליקציה בדרכים והן שרת שאוסף את הנקודות השונות ויוצר מהם מפה, ובנוסף את רישום הזמן שבו נוצרה כל נקודה במפה.






פטנט נוסף כולל מערכת מסקרנת שטרם הושקה לאיתור חניה והכוונת רכבים אליה. על פי בקשת הפטנט, Waze מבקשת להכווין רכבים לחניונים או מקומות חנייה ציבוריים אשר לידם מוצב חיישן המזהה מקומות חנייה ריקים. פטנטים נוספים כוללים: מערכת ניווט והנחיית רכבים בהתבסס על תנאי הדרך, מערכת לדיווח עצמי של נהגים בדרכים על מצב הכביש והתנועה, ופטנט של טכנולוגיה המאפשרת ל-Waze לרוץ ברקע של הטלפון הסלולרי במקביל לאפליקציות אחרות ולפעול ביעילות במקביל אליהן.

אם ברצונה של גוגל להשיק רשת חברתית לנהגים, כפי ששמועות נמרצות העידו בשבועות האחרונים, היא היתה נאלצת לדרוך על פטנטים קיימים בתחום שפותחו ושנרשמו על ידי Waze. החברה הישראלית, מצדה, היתה רשאית לתבוע את גוגל על הפרשת פטנטים ונכנסת עמה למלחמה משפטית ארוכה שתעלה לה הון ועשויה היה לייבש את מקורות המימון שלה, שהרי Waze מייצרת הכנסות של מיליוני דולרים בודדים בלבד.

גוגל ו-Waze נחשבו למתחרות חריפות עד לרכישה, ובכירי Waze ראו בגוגל כמתחרה הגדולה ביותר שלהם מעצם היותה מערכת הפעלה. מנהלי Waze ציינו בשיחות סגורות בחודשים שלפני הרכישה כי יתרונה של גוגל על פני Waze נעוץ בהיותה מערכת הפעלה שמחזיקה גם בבעלות על אפליקציית ניווט. 














AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.