מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים

פורסם ב - 29.11.2020 , 13:33
ע"י - צוות AppGate

יש לכם רעיון לאפליקציה חדשנית ומגניבה? מעולה. הרעיון הגאוני או המדליק הזה שלכם לאפליקציה, הוא זה שאמור לשמר את המוטיבאציה שלכם לייצור האפליקציה והשקתה. הבעיה עם הרעיון הזה, הוא שאם לא תבטאו אותו במסמך ייעודי, שנקרא מסמך אפיון לאפליקציה – יהיה לכם קשה מאוד לזכור כל פרט בו למשך זמן ולהוציא אותו אל הפועל.



מהו מסמך איפיון לאפליקציה 



מסמך איפיון לאפליקציה הוא חלק משמעותי ומהותי בדרך העברת הרעיון שלכם לתוצר מוגמר, שהוא האפליקציה שלכם. מסמך איפיון לאפליקציה אמור לפרט בצורה ברורה ובהירה מה האפליקציה אמורה לעשות וכיצד תיראה, וזאת במטרה להקל על תהליך בניית האפליקציה. מסמך זה בעצם עוזר לכם להפוך את הרעיון או החלום שלכם לאפליקציה ממשית ואמיתית.



מה כולל מסמך איפיון לאפליקציה



מסמך אפיון לאפיקציה הוא מסמך שאינו אחיד, אך לרוב הוא יהיה מבוסס על כמה שאלות קבועות שתירצו להשיב עליהן. זהו מסמך דינאמי שאמור לפרט מה האפליקציה אמורה לעשות וכיצד היא אמורה להיראות. האופי של מסמך זה, ומה שהוא כולל, משתנה לעיתים בין סוגי האפליקציות השונות. התוכן שבמסמך לרוב לא יכלול קביעות דטרמיניסטיות (ולכן אמרנו שהמסמך דינמי), כי פעמים רבות תירצו לשנות כל מיני דברים.



לרוב, מסמך איפון לאפליקציה יכלול בין 5 ל-15 שלבים שונים, ואנו נציג כעת את השלבים המשמעותיים והחשובים ביותר:





שרטוט כללי של המסכים באפליקציה - בדומה לסקיצה שיוצרים מעצבי אופנה, מסמך אפיון האפליקציה אמור לתת לכם מושג על המראה העתידי הרצוי של האפליקציה, על ידי שרטוט כללי של המסכים שאתם רוצים שיהיו בה. בנוסף רצוי לציין מאיזה כפתור ניתן להגיע לכל מסך, כך שניתן יהיה להתרשם מהזרימה ומהמעבר בין המסכים, שייתאפשר למשתמשי האפליקציה.




למה מסמך איפיון לאפליקציה הוא מסמך כל כך חשוב?


קשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי, לפתח אפליקציה ללא איפיון צרכי המשתמשים והדרך שבה האפליקציה שלכם הולכת לענות על צרכים אלו. המסמך אמור לשקף לכם בצורה ברורה ככל האפשר איך האפליקציה שלכם הולכת להיראות. מדובר במסמך מאוד חשוב, שכן הוא עוזר לכם לייצר אפליקציה איכותית בצורה נכונה ופשוטה יותר (אם אתם בונים אותה בעצמכם). ואילו, אם אתם נעזרים בבית תוכנה לפיתוח האפליקציה שלכם, אז מסמך זה עוזר גם לתיאום הציפיות ביניכם לבין בית התוכנה, והוא מבטיח לכם שתקבלו את האפליקציה שרציתם. באמצעות המסמך לאפיון האפליקציה אתם בעצם מבטיחים לעצמכם שלא תשלמו על בניית אפליקציה שתיראה שונה לגמרי ממה שדמיינתם ורציתם.

יתר על כן, מסמך זה מאפשר לכם להעריך, פחות או יותר, כמה זמן או כסף תיצטרכו להשקיע בכל תת-פרויקט לפיתוח האפליקציה. עלות הפיתוח או משך הזמן הנדרש לבניית האפליקציה מושפעים באופן ישיר מכמות המסכים ורמת העיצוב הרצויה עבורכם – ולכן המסמך חיוני מאוד גם לקביעת התקציב לבניית האפליקציה.

 









AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
מה חשוב לדעת לפני פיתוח אפליקציות לאייפון
מה חשוב לדעת לפני פיתוח אפליקציות לאייפון
רגע לפני שתפתחו אפליקציה לאייפון, ריכזנו עבורכם את כל מה חשוב לדעת לפני פיתוח אפליקציות לאייפון >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.