חוכמת ההמונים, השיטה הולכת וצוברת תאוצה.

פורסם ב - 5.8.2013 , 19:19
ע"י - צוות AppGate

בדיקת תוכנה מאז ומעולם הייתה פעולה מסורבלת ומסובכת לבודקי התוכנה ועלותה הייתה יקרה ביותר למפתחי התוכנה או האפליקציה. בדיקת תוכנה בשיטה של חוכמת ההמונים היא קלה הרבה יותר, מגייסים קהל של 'לקוחות' בעלי זיקה לשירות שאותו נציע ואילו יבדקו את האפליקציה ויעירו את היערותיהם כמשתמשים אמיתיים, ללא סימולטורים וללא אלמנטים ממוחשבים!






עם כניסת האתרים הסלולאריים ואפליקציות ה Mobile צמחה הדרישה לבודקי תוכנה, בעיקר בעקבות שכמות המכשירים וכמות הבעיות שנוצרות בגלל זיכרון, מהירות מעבד, רזולוציות וכו' השונים בין מכשיר למכשיר. בעיה זו גרמה לתופעת ה Crowd Tasting או בעברית בדיקת ההמונים, הקובעת כי תהליך בדיקת התוכנה יבוצע על ידי קהל בודקים אמיתיים שיבצעו את בדיקתם על ידי מכשירים אמיתיים ולא סימולטורים המתייחסים בעיקר לרזולוציות מסך וטו לא.

כיום, כאשר אנו רוצים לבדוק תוכנה או אפליקציה, החברה מגייסת עובדים, מנהלי צוותים ומנהלי פרוייקט על מנת לחלק את הפרוייקט לחלקים וכל צוות בודק חלק. בדיקות אילו נעשות בתנאי מעבדה כאשר המכשירים נקיים ואינם באמת מושפעים מגורמים אמיתיים הקורים לרוב במכשירי סלולר.

בעזרת 'בדיקת ההמונים' ניתן לגייס צוות של בודקים שיבצעו את המשימה על מגוון רחב של מכשירים אמיתיים השונים באיכותם, בכמות הזיכרון, ברזולוציה, מעבד וכו'... המגוון הרחב של המכשירים והעובדה כי הבדיקות נעשות בסביבת אמת, הופכות את הבדיקות למהימנות יותר, מהירות יותר ובעלות נמוכה הרבה יותר.

יש להבין מספר דברים לפני שמתחילים להסתער ולחלק לאנשים את האפליקציה החדשה שלכם בכדי שיבדקו אותה, שיטה זו היא תוספת בלבד לשיטות הידועות כיום בשוק QA, TaaS, Agile, מפל מים וכו'... בדיקות אילו נעשות על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחומם ויודעים איך בדיוק הכל צריך לפעול. אלה שבכדי לקבל יעול מקסימלי יש לשלב בין השיטות ולאחר בדיקות הQA להתחיל עם קהל בודקים גדול ורציני שישחק עם האפליקציה שלכם ויתריע על כל באג, טעות כתיב או כפתור חסר שיש באפליקציה.

שימוש בבדיקת ההמונים נותן מענה מהיר ורחב לכלל תפעול האפליקציה, כאשר ניתן לעבוד עם הבודקים שלנו במודלים שונים של תמחור, דוגמא נפוצה היא לפי איתור באגים, ככל שאותו בודק איתר יותר באגים כך הוא יתוגמל בהתאם.

אך לא תמיד בדיקת המונים היא רלוונטית

במקרים בו התוכנה או האפליקציה שלכם חושפת מידע רגיש, כמו מידע אודות האירגון שלכם, פרטים אישיים ועוד. או לחילופין המערכת שלכם היא כרגע תחת הגבלות סודיות ואינכם יכולים פשוט לפתוח אותה למאות או אלפי אנשים בכדי שיבדקו אותה והיא עדיין לא פורסמה.

בעתיד נראה כי שני השיטות ישתלבו יחד ויגיעו בעלי מקצוע על מנת לבדוק אפליקציות ותוכנות דרך בדיקת ההמונים, כך יהפוך ה Crowd Testing לבדיקות תוכנה של ממש!













AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.