פיתוח אפליקציות למדינות מתפתחות - המפתח להצלחה

פורסם ב - 30.6.2013 , 16:12
ע"י - צוות AppGate

מדינות מתפתחות כשמם כן הם, מתפתחות. עקב העובדה כי מדינות אילו נמצאות בתהליכי התקדמות לעבר טכנולוגיה טובה יותר ואורח חיים מפותח יותר יכול לתת ליזמים פוטנציאל אדיר לרווחים מאותם מדינות. מדינות אילו בעצם נמצאות בשלב בו ארה'ב ומדינות מפותחות נמצאו ממש רגע לפני השקת הסמארטפונים, אי שם ב 2007, מאז ועד היום הסמארטפונים חוללו מהפכות בנושאים רבים.






כיום, במדינות מתפתחות טלפון חכם הינו מצרך נפוץ בהרבה מהמחשב הביתי, לרוב מחשב ביתי גם לא מחובר לאינטרנט בבתים ולכן במדינות כאילו הסמארטפונים הופכים לחיבור היחיד שיש לאדם לאינטרנט, מה שהופך את הפוטנציאל העיסקי כאן לעצום!

בין הסמארטפונים המצויים במדינות אילו קיימים גם טלפונים פשוטים יותר בעלי יכולת להריץ אפליקציות שונות, לכן רבים מהיזמים הפונים לקהל היעד הזה מציעים פתרונות בצורה של אפליקציות גם לפלאפון הפשוט.






נתח שוק הסמארטפונים

חברת IpsosMediaCT ערכה סקר ובו בדקה מהוא נתח שוק הסמארטפונים במדינות מסויימות, בין היתר בישראל. החברה גילתה כי בישראל קיים נתח שוק הסמארטפונים השני בגודלו בעולם והוא עומד על 57% של מחזיקי סמארטפון. לעומת ישראל, במדינות מפותחות רבות המצב שונה לחלוטין, שם ישנו רוב מוחלט למחזיקי הטלפון הפשוט. כיום ישנם בעולם כ 1.5 מיליארד סמארטפונים בעוד שיש עדיין למעלה מ 5 מיליארד טלפונים פשוטים יותר.
עד שהמצב יתהפך ויהיה יותר סמארטפונים בעולם יכול לקחת מספר שנים אך עדיין יצרני הטלפונים עובדים שעות על גבי שעות על מנת להציג ללקוחות של הטלפונים הפשוטים, אינטרנט ואפליקציות שונות בהתאמה למכשירים אילו.

נתוני גלישה נוספים שהגיעו מ KPCB מראים כי כ 13% מגלישה באינטרנט מגיעה מטלפונים סלולאריים, אך באותם מדינות מתפתחות ושווקים שרק עכשיו הופכים לניידים יותר האחוזים גבוהים בהרבה. בהודו לדוגמא תעבורת האינטרנט היא כ 60% מגיעה מהטלפונים הסלולאריים ולא ממחשבים ניידים, בעיקר בגלל העובדה שיותר זול להחזיק טלפון סלולארי עם האינטרנט מאשר לחבר את המחשב בבית לאינטרנט. בדומה לאחוזי הגלישה מהסלולאר גם כמות הטלפונים הסלולאריים גדל בהדרגה כאשר בסין יש כבר למעלה ממליארד טלפונים סלולאריים ובהודו מידי חודש מצטרפים למעלה ממליון משתמשים חדשים!

מצידנו מפתחי האפליקציות יש כאן פוטנציאל עיסקי שעשוי להיות שווה הון בעוד מספר שנים מהיום, אך כאשר אנו מגיעים לפתח אפליקציה לאוכלוסיה שונה, צורת חיים שונה ותרבות שונה יש לשים לב למספר גורמים:

הראשון מבינהם הוא כמובן התרבות, לא מדובר כאן בתרבות וטקסי המקום אלה יותר בכיוון של תרבות ממוחשבת, אנו רגילים כיום לצורת גלישה מסויימת, רגילים לסימנים ולצורה בא הדברים כתובים, כאשר משיקים אפליקציה בעולם מפותח אין צורך להסביר כל דבר ויש המון המון כפתורים או צורת עיצוב שכאשר רואים אותה מיד מבינים במה מדובר, בשווקים מתפתחים לא כך הדבר, רוב האוכלוסיה במדינות אילו מגיעה ונחשפת בפעם הראשונה לאינטרנט דרך הטלפונים הסלולאריים, לכן יש לראות כיצד אנו מפתחים, מעצבים ובונים את האפליקציות כך שיהיו ברורות למשתמש שכל צורת 'ההגשה' הזו של המוצר חדשה לו לחלוטין.
בעיקר בעקבות כל החדשנות הזו יש צורך רב כאשר מפתחים אפליקציה למדינה כזו כי היא תכתב בשפת המדינה בה היא פועלת ולא בשפה בינלאומית כמו אנגלית, ולבסוף הנושא האחרון הקשור ל'תרבות' הוא תחומי העיניין באותה מדינה, לדוגמא בסין יעבדו יותר משחקי רובוטים וטמאגוצ'י ולעומתם בדרום אמריקה יתחברו יותר למשחקי ספורט וכדורגל חשוב לבחון כל תרבות למה היא מתחברת יותר.

ישנם עוד אלמנטים רבים אותם יש לבחון, כיסוי הרשתות הסלולאריות לא תמיד מלא ולכן לעיתים אין קליטה לכן יש ליצור אפליקציות קלות משקל ואם מתאפשר שיהיה אפשר לפעול עם האפליקציה גם ללא רשת, גם תשלום עבור אפליקציות זה נושא מורכב, ישנם מדינות בהם נהוג לשלם על האפליקציה או כאלה שנהוג להוריד חינם ולשלם על פיצ'רים שונים בתוך האפליקציה או לחילופין שרגילים פחות לשלם ואז המודל צריך להיות שונה ותלוי פרסומות או תשלום מגוף שלישי.

גורם שני אליו יש להתייחס לפני התחלת פיתוח האפליקציה הוא פלטפורמת האפליקציה, כן זה נכון שקצב כניסת הסמארטפונים לשווקים אילו הוא מהיר ביותר אך עדיין לרוב האוכלוסיה שם יהיו פלאפונים שמחירם נמוך מ 100$.
לפי BuzzCity לדוגמא בברזיל כמות הטלפונים הפשוטים עומד על 78% כך גם בהודו ובאינדונזיה, בעוד שבניגריה וקניה האחוז מגיע ל90% מהאוכלוסיה. במדינות אילו אחוז גידול הסמארטפונים הוא גבוה ביורת אך רבים ירכשו מכשירים חכמים זולים ולכן פלטפורמת הפיתוח שם תהיה יותר לכיוון אנדרואיד מכיוון שמערכת ההפעלה פועלת גם על הסמארטפונים הזולים או פיתוח האפליקציות בדוגמא של Web Apps המבוססות על דפדפן אינטרנטי בניגוד לאפל שהמערכת שלה פועלת רק על אייפון ומכשיר זה יקר ביותר לאוכלוסיה במדינות אילו.






פרסום וחשיפה של האפליקציה זהו אספקט נוסף אותו יש לבחון, בניגוד למה שאנו מכירים במדינות מפותחות, יש שני חנויות לרכישת אפליקציות AppStore ו Google Play, במדינות מתפתחות ישנם חנויות שונות המספקות הורדת אפליקציות, לדוגמא בסין יש למעלה מ 200 חנויות להורדת אפליקציות לאנדרואיד ורק כ 10 אחוז מהאפליקציות מורדות מהחנות הרשמית של גוגל. לכן כשבוחרים פלטפורמה חשוב להתחשב בצורת השיווק בפלטפורמה הרלוונטית.

נושא נוסף אותו יש לבדוק הוא נתוני האנשים שמוציאים כסף על אפליקציות ואיך בעצם ניתן להרוויח מהאפליקציה שלנו, בעולם המערבי אנו רגילים להכניס כרטיס אשראי ל Pay Pal או לחנות של Google Play ו AppStore ובלחיצת כפתור לשלם איפה ומתי שצריך. בשווקים המתפתחים אמצעי התשלום הוא שונה לרבים בעולם המתפתח אין כרטיסי אשראי או שהם חוששים מלתת אותם לגופים שונים באינטרנט, לכן שיטת הרכישה או התשלום המועדפת במדינות אילו היא באמצעות חשבון המפעיל הסלולארי, בנוסף רבים מהמשתמשים הם מנויי Pre Paid שטוענים את המכשיר שלהם בדומה לטוקמן, במקרים כאילו אותם משתמשים יכולים להחזיק מספר כרטיסי סים ולהחליף בניהם במקרה הצורך.

ניתן להבין כי במדינות אילו העלות הגבוה גורמת למשתמשים להוריד בעיקר אפליקציות חינמיות ולא רצים לשלם על אפליקציות, לכן המודל המועדף הוא פרסומות או מנגנוני רכישה מתוך האפליקציה, במקרה שאנו מחליטים לבחור במודל של פרסומות יש להטמיע פלטפורמת פרסום המתמחה בשוק אליו אנו מכוונים שתציג מודעות רלוונטיות ביותר והמרות גבוהות יותר.

אנו רואים כי יש היבטים רבים אותם יש לבחון לפני פיתוח אפליקציות לעולם מתפתח אך הפוטנציאל הרווחי שם הוא עצום, בדיוק כמו הפוטנציאל שהיה לאילו שגילו ראשונים את פלטפורמות המובייל השונות. השוק אינו רווי וכל טכנולוגיה חדישה שם תזכה לסיקור נרחב והתפעלות מצד האוכלוסיה המקומית.













AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.